söndag 23 september 2012

Gammal kärlek ...

Rostar aldrig sägs det ..
Har spenderat hela dagen på hopp tävlingar och där hittade jag den numera gamla dam !





Min gamla häst "Pinglan" !
Jag  köpte henne som oinriden treåring och gjorde både jobbet och avsittningarna själv. Tävlade henne som fem åring och vi hade en bra säsong. Men sen insåg jag att hon inte var hästen för mig och hon såldes. Jag har träffat henne en gång efter försäljningen men det var länge sen.
Jag vart så glad ! Världens snällaste lilla "Pingla" har nu blivit en tant på 16 år...



Old love never goes away thet say.. ..
Have spent all day on a showjumper event and there I found this  lady.
My old horse "Pinglan"!

I  bought her unbroken when she was three years old and did both work and touch downs my self.Had a great  season when she was five years old .But then I realized that she was not the horse for me and she was sold. I've met her once after the sale but it was a long time ago.

I was so happy! The world's nicest little "jingle" has now become a lady of 16 years ...

c..

2 kommentarer: