onsdag 30 maj 2012

Rödhårig tjuirskalle..

Japp en sådan har fått lite "tukt"och herrens förmaning av mig till morgonen.  Alltså en häst. Tjurig rödhårig unghäst som testar och inte vill gå framåt.. Bockar och säger NEJ. Men sedan insåg han att denna tant är tjurig som få och det var faktiskt lättare at göra som hon ville. Trevlig blir han då denna tjurskalle !!
Eller tjurig  - vill egentligen säga att jag har ett väääldigt stort tålamod. Tror inte på pisk och våld - nää mitt tålamod kommer man mycket mycket längre med ! OCH resultatet blir i framtiden så mycket bättre.
Flickebarnet som brukar rida "rötotten"  ska ha all heder av sitt nedlagda arbete dock ! För hon har gjort det kanon bra soo far.
Min käre PP är utlånad till en tävlingsryttare för tillfället men det gillar jag inte riktigt... Känns lite surt att hon ska få creed för mitt arbete... Åhh vad fint hon rider honom sägs det...Ja det gör hon ! Jag håller med , MEN han hade inte varit så fin om inte jag gjort jobbet..
Känner mig alltså lite sur och kanske svartsjuk, men det är inte min häst så jag bestämmer inte. Men jag har framfört min åsikt till ägarinnan för ärlighet varar längst.
Hoppas att han kommer tillbaka snart.
I övrigt så är jag skit sur på Jaccson som vid ett reklamations byte av dragkedjor på mina ridstövlar har satt ditt en för grov metall dragkedja som repar sadlarna ! Måste kontakta dom och få något gjort där.

Bara häst i detta inlägg.. Får se om det blir nått annat senare.. Behövde få ur mig lite. ;)
Tjingeling.

c..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar