måndag 16 maj 2011

Irländska ..

Den irländska Jumbo jeten flög fint idag !  Jag har hittat knapparna och ägarinnan har bytt fodret. Troligen så funkar hans hjärna i ett mycket lugnare tempo utan havre..Sen kan jag  kanske tillskriva min ridning lite ära .
Vi travade och galopperade lite markbommar i dag och man riktigt kände att det bor en hopp häst i den där stora kroppen. Han var dessutom ganska följsam och tom svängbar idag - riktigt skoj.
Sen har jag lagt fram ett förslag till ägarinnan idag om att åka på vuxen lekis efter midsommar ! Ehh alltså en hopp kurs för världens bästa hopptränare - Maggan ! Näset är så grymt fint på sommaren och det brukar vara så roligt att vara där. http://www.killigrew.dinstudio.se/ Det har ju hört till mina somrar i många år att vara där och träna . Längtar.
Nu längtar jag däremot efter lite mat  - fixa sig lite middag kanske..
c..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar