onsdag 18 april 2012

Små små fåglar...

Är trendigt på kläder.
Men det är inte sådana fåglar detta handlar om utan riktiga små fåglar. Jag har matat dom små liven med solros frön och talg bollar hela vintern - räknar med att dom återgäldar tjänsten i sommar med att äta upp myggorna. Men jag har aldrig sett så många fåglar i olika sorter som nu. Eftersom det har snöat och eftersom flyttfåglarna har börjat landa så är det enorma mängder fåglar som kommer hit för att äta...
Vilken tur att dom har hittat hit så dom slipper svälta.
Det enda negativa är när man kommer hem och finner sitt hus vara en äcklig slakt och mat plats för katter...
Jorå in ska man ta dom och äta dom . Nice - NOT !! Fjädrar och dun  överallt. Suck. Katt luckans baksida. Ok lite synd om fåglarna som stryker med också men katterna brukar bara få tag på dom svaga individerna så det är naturens gång.

Jag som inte tycker om fåglar.. Gudars så snäll jag är detta till trots.










c..

2 kommentarer:

  1. Håller med. Hur många fåglar som helst ju

    SvaraRadera
  2. Aha! Då förstår jag! Men katten tar småfåglar va och inte höns?!

    SvaraRadera