måndag 26 december 2011

Vinterväder ??

Vinter, det var iaf när jag var liten en massa mysig snö och så där lagom kallt.
Denna jul så har det varit lite annorlunda. Igår kväll efter att ha varit på släktmiddag så fick vi krypa fram med bilen då det spöregnade på den kalla vägen och det var super halt. Läskigt...
I natt så kom då stormen Dagmar . Vi vaknade av hur hela huset skakade i vindbyarna. Och då bor vi ändå mitt i skogen och har lite lä - betydligt mindre blåst hos oss än hos andra..
Vi stod  i fönstret och betraktade spektaklet i natt men lyckades så småningom om somna om. När vi sedan vaknar igen så har vi så klart ingen ström och massor av träd har blåst ner. Utan morgon dusch och utan kaffe fick jag bege mig till jobbet .Det var en otrolig syn som mötte mig ute på byn...Shit alltså ! Garage tak , staket , träd - ja allt som vinden har fått tag i ligger kring spritt runt om byn. Lillebror med familj var visst instängda dom för vägen var full i rasade träd.
Tur att vi har ved kamin så värme och kok möjligheter finns för det ryktas om att strömmen skall vara borta uppmot ett dygn till.( jag jobbar ett dygn nu så det är tyvärr Lover Boy som blir drabbad)
Ja... Är det så här det blir av den globala uppvärmingen - växt huseffekten ?
http://st.nu/medelpad/1.4232765-tusentals-hushall-utan-el
c....

1 kommentar:

  1. Ja man börjat ju undra. Men det blir billigare att värma upp huset iallafall :) Alltid nåt.

    SvaraRadera