fredag 3 juni 2011

A fish called Wanda...

Nää jag kallar mina Aborrar för Kurt och Bettan. Fast det är lite av ett samlings namn för i min damm bor även några Mörtar. Jag googlade lite om dessa fiskar och enligt uppgift så skulle det vara svårt att få dom att äta i fångenskap. Kan tala om att den dammfisk maten jag inhandlade gillas. Inte svårt alls. Jag kommer snart att ha riktigt feta små firrar i min damm. Får börja införa motions sim för dom. Haha..Jaga dom runt lite med håven ;)
Det sägs ju även att typ Koi fisk och guldfisk ska bli lite tama. Troligen så är det inte så med Kurt och Bettan men jag märker att dom liksom vänjer sig vid mer liv och rörelse för var dag som går. Snart kanske dom kommer upp till ytan tigger sig lite fisk mat ? C - den stora fisk tämjaren !!
 Jag kan sitta i min fina amerikanska däck stol och titta på dom länge, ser dom även inifrån fönstret och det är riktigt skoj.Dammen liksom vart levande när dom flyttade in.
Så det var en liten update om Kurt och Bettan !
Peace friends and lovers!!
c..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar