lördag 11 augusti 2012

Höst mode...

I alla glossiga magasin och på bloggarna så läser vi om höst mode nu. Åtminstone i Sverige !
Jag följer några galanta damer i Australien bla och dom är på väg mot vår ! Det är lite fusk.

( Om ni undrar varför jag börjat med Engelsk över sättning så är det för jag är så hipp och global numera ;) Australien , England, Spaninen ! Finns fina bloggar i allan länder. Jag har hittat dom och dom mig. - kul va ! )

Nåja - det skulle handla om höst mode.
Boots - Åhh älskar dom och har många varianter. Håriga leopard , håriga zebra. Prime boots. Doc Martins . Cowboy boots med långt skaft och med kort skaft, även ett par med snörning. Ett par beiga typ frye boots... Listan kan bli lång. Tyvärr så vill inte varken mitt knä eller min tåled använda klackar så mycket numera men vad gör det med alla dessa boots i lager .


Bild från Aftonbladet.

Vinrött. Där kommer min tradera klänning att passa in bra. Tweed - alltid på hösten och finns i garderoben.
Stickat - älskar stickat !
Grönt - älskar grönt.. Men oops ! Har nog ingen mörk grön tröja..
Känner mig rätt välförsedd inför hösten med mina second hand fynd i lager . Roligare med en liten egen tvist på det hela.
Saknar dock min dröm kappa a´la rysk kosack - svart hel lång figur sydd.


Bild från Damernas värld.





In all the glossy magazines and blogs we read  all about fall fashion now. At least in Sweden!

I follow some gallant ladies in Australia, among others, and they're headed for spring! Thats cheating.

(If you're wondering why I started with the English translation , it is because I am so hip and global now;) Australia, England, Spain ! There are some  great blogs in all countries. I have found them and they me. - Fun huh! )
Well - it would be about fall fashion.

Boots - Ohh love them and have many variants. Hairy leopard, zebra-haired. Prime boots. Doc Martins. Cowboy boots with a long handle and short handle, including a pair with laces. A pair of beige type Frye boots ... The list can be long. Unfortunately,  either my knee or my toe joint want   use heels as much now but what does  matter all these boots in stock.

Burgundy. Here will my tradera (e- bay ) dress to fit in well. Tweed - always in the fall and are allready in the closet.

Knitwear - love it !

Green - love the green .. But oops! Does not own  not a dark green shirt ..

I feel right well supplied for the fall with my second hand bargains in stock. More fun with a little twist of my own.

Missing, however, my dream gown a la Russian Cossack - black full length fitted.

Please exuse me for my bad english - however im better than Google translate - i think....



c...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar